Sociale media zijn in 2012 een belangrijk onderdeel van zowel bedrijven als mensen. Het komt zelden voor dat je iemand tegenkomt die geen Facebook-account, Twitter-account of op zijn minst een LinkedIn-account heeft, zelfs mijn oma heeft een Facebook-account (hoewel ik denk dat ze bang werd om het te gebruiken na het bijwonen van een ” cyberpesten “gesprek in het plaatselijke gemeenschapscentrum).
Als een bedrijf zich niet bezighoudt met enige vorm van sociale media, is er mogelijk een gigantische kloof voor het bedienen en betrekken van de gewenste doelmarkt. Een social media netwerk opzetten voor een klant, klinkt dat vrij eenvoudig? Niet echt, ik denk dat de meeste mensen zouden aannemen dat je alleen maar een Facebook-pagina, een Twitter-account hoeft te maken en je bent klaar om te gaan. Als iemand me dat 5 weken geleden had gevraagd, zou ik ja hebben gezegd, oh wat was ik naïef! Ja, ik had het kunnen doen, maar zou het gunstig zijn geweest voor de klant? Waarschijnlijk niet.